.

.

wtorek, 9 lutego 2010

Najdelikatniejszy schab wg Aleex





Czy pamiętacie, jak w styczniu przygotowywałam dla Was na obiad schab ze śliwką? Wydaje się, że trzeba naprawdę wielu zabiegów kulinarnych, aby otrzymać soczysty schab. Nic bardziej mylnego! W czasie poszukiwań idealnego przepisu na tę potrawę, brałam pod uwagę oczywiście efekt końcowy, który ma być wyśmienity, oraz sposób przygotowania – jak najmniej szkodliwy dla naszego organizmu. I dziś proponuję Wam prawdziwy rarytas. Schab, który znakomicie smakuje na ciepło i na zimno. Kiedy jest gorący, wystarczy pokroić go w plastry i podać z ulubionymi dodatkami. Gdy ostygnie, otrzymujemy przepyszną wędlinę, delikatną i soczystą, którą spokojnie mogą jeść nawet osoby na diecie. Schab wygląda i smakuje jak pieczony. Sposób przygotowania wydaje się nieco zaskakujący, ale odważcie się go tak przyrządzić. Wielu przed Wami już spróbowało. Polecam.

Składniki:

1-1,5 kg schabu bez kości
ziele angielskie, listek laurowy, sól
ulubione przyprawy (ja zawsze stosuję: Delikat Knorr'a czerwony, wegetę, czosnek granulowany, czerwoną słodką paprykę i majeranek)
foliowa torebka do pieczenia (lub rękaw do pieczenia)

Najczęściej przy robieniu schabu wykorzystuję torebkę do pieczenia. Jest bardzo wygodna, ma wlot z jednej tylko strony i wystarczy ją mocno zawiązać na mocny supeł, a woda nie dostaje się do środka. Ważne: supeł ma znajdować się pod pokrywką - patrz zdjęcia.

Sposób przygotowania:

1. Schab opłukać pod zimna wodą, natrzeć przyprawami i na noc włożyć do lodówki.
2. Następnego dnia mięso włożyć do foliowego rękawa lub torebki do pieczenia i szczelnie związać.
3. Do garnka wlać zimna wodę, osolić, dodać listek i ziele. Włożyć mięso w worku i włączyć gaz. Mięso w worku musi być przykryte wodą.
4. Gotować pod przykryciem na małym ogniu przez 40 minut.



5. Po tym czasie wyłączyć gaz. Mięso pozostawić w garnku jeszcze 15 minut.
6. Następnie mięso wyjąć z garnka i worka. Wyłożyć na deseczkę i zostawić do wystudzenia. Tak przygotowany schab jest niezwykle delikatny i soczysty.

Polecam i życzę smacznego.

265 komentarzy:

  1. Pyszny soczysty schabik. Pani przepisy sa dla mnie inspiracją, badzo się cieszę, że stworzyła Pani bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Zapraszam do wspólnego gotowania :))) Mam na imię Agnieszka :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi miło:))) Dziękuję za zaproszenie, chętnie skorzystam:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten schab jest naprawdę przepyszny! Smakuje jak pieczony i jest soczysty jak mało który. Będę korzystać z tego przepisu. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wgląda pysznie, ale mam pytanie: czy jeśli schab jest mniejszy ( mój ma np. 700g) to gotuje się go krócej?

    OdpowiedzUsuń
  6. Magdaleno, kawałek schabu o wadze 70 dag możesz gotować nieco krócej. Polecam 35 minut gotowania i 15 minut "leżakowania" w gorącej wodzie. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  7. Schabik palce lizać, delikatny i o wspaniałym aromacie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. tyle pozytywnych komentarzy wiec bede musiala sprobowac jak zrobie to sie odezwe ale jestem pewna ze bedzie pycha

    OdpowiedzUsuń
  9. Ludzie! Kto nie robił schabu w ten sposób, niech nie czeka! Kobieto, to jest ŚWIETNE !!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. schab pycha a ten blog to strzal w 10 ja juz go traktuje jak ksiazke kucharska z wyprobowanymi przepisami

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziewczyny - bardzo się cieszę, że moje przepisy Wam odpowiadają i z nich korzystacie. Pozdrawiam serdecznie, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  12. W niedziele zabieram sie za schabik!
    Na podstawie tylu pozytywnych komentarzy no i zdjeciach sadze ze bedzie pyyyycha(slinka cieknie na sam widok)!
    Jedno pytanko tylko Aleex,dlaczego woda musi byc osolona i z listkiem laurowym skoro worek jest szczelnie zamkniety?Pozdrawiam serdecznie, Basia

    OdpowiedzUsuń
  13. Basiu, popatrz uważnie na górne zdjęcie. Mimo szczelnego zamknięcia, przez jakieś mikrootworki, zawsze do środka dostaje się odrobina wody. Lepiej, żeby była przyprawiona, niż zwykła. A po drugie jakoś "przechodzą" te przyprawy do mięsa. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No po prostu dyfundują przez folię. Tak jak nas uczono na fizyce.

      Usuń
    2. No i wszystko jasne :))))))))))))

      Usuń
  14. Dziekuje Aleex za szybka odpowiedz.
    W pelni zaspokoilas moja ciekawosc i przekonana jestem ze sie uda!Ciao Basia

    OdpowiedzUsuń
  15. mam zamiar zrobić ten schab,możesz mi powiedzieć ile mam dać tej soli do wody i jak osolę wodę to czy schab mam także natrzeć solą?pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj.
    Schab przyprawiam jak do pieczenia, a więc także solą lub wegetą. Jest on w worku, więc słoność wody ma na mięso minimalny wpływ. Wodę, w której znajduje się worek ze schabem solę niewiele. Wystarczy dodać 1 - 1,5 łyżeczki soli. Możesz też dosypać troszkę soli i dodać kostkę bulionową. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  17. a ja mam pytanko czy tak samo można przyżadzic np. szynkę?? ile gotowac?? ja zawsze robie ale bez worka czy rekawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbujcie przyrządzać schab w worku lub rękawie, ale nie gotować w wodzie a piec w piekarniku(włożyć schab w worku do formy). Jest może mniej dietetyczny, ale smaczniejszy.

      Usuń
    2. Absolutnie się nie zgodzę. Mało tego - jestem pewna, że nie robiłeś schabu wg tego przepisu. Ten jest super soczysty i smakuje jak pieczony. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  18. Pewnie można tak przyrządzić szynkę, ale lepiej przygotować ją wg przepisu na szynkę świąteczną. Inne rodzaje mięsa udają się z tego przepisu. Czas gotowania nie ulega zmiany (pod warunkiem, że nie zmieniamy wagi mięsa). Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  19. a mam jeszcze pytanie czy np. prędzej szynkę mogę podpiec na patelni żeby wierzch się przypiekł a później wsadzić do rękawa i do wody ?? czy to mięso będzie upieczone czy uduszone ??

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobisz, jak zechcesz, ale to już nie będzie ten sam przepis. W tym mięsa nie podpieka się wcześniej ani później na patelni, tylko się je gotuje. Ono wygląda i smakuje jak pieczone, ale sposób obróbki jest inny. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam pytanie!!! Czy można w taki sposób ugotować schab marynowany na sucho w peklosoli?

    OdpowiedzUsuń
  22. Sądzę, że można. Ja tak jeszcze nie próbowałam, ale powinien być smaczny. Oczywiście najlepiej przed gotowaniem sól zastąpić przyprawami. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję bardzo za odpowiedz.Lubie mięsko czerwone,wiec daje do peklosoli na 4 do 7 dni i przed pieczeniem posypuje ulubionymi przyprawami.Zawsze piekłam w rękawie, ale nigdy nie był taki jak bym chciała.Zrobię tak jak pani sugeruje, czyli ugotuję wg pani przepisu,surowy i peklowany.Odpowiedz podam po swietach,bo chce usłyszec opinie domowników czekajacych na swiateczne smakołyki.Pozdrawiam Teresa

    OdpowiedzUsuń
  24. PRZEPIS REWELACJA!!!!
    Wszystkim Naprawde polecam, schab jak autorka pisze, soczysty, smaczny i rewelacyjny....
    mam jedna tylko uwagę....
    w pkt 3.......Do garnka wlać zimna wodę, osolić, dodać listek i ziele. Włożyć mięso w worku...
    jest chyba bład w przepisie, ponieważ bez sensu jest dodawac do wody liśc lautowy, ziele angielskie bo i tak mięso jest w
    reszta bajka
    goraco polecamkaftanie....takze nie widze sensu

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie ma błędu w przepisie - w komentarzach już wyjaśniałam, dlaczego przyprawiam wodę :) Cieszę się, że schab smakował. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  26. witam serdecznie czy 40 minut liczę od czasu włożenia mięsa do garnka czy od czasu zagotowania wody?

    OdpowiedzUsuń
  27. Proszę liczyć czas od zagotowania wody. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  28. witam, właśnie robie schab wg. Pani przepisu tylko moje kilogramowe mieso nie chce sie zanuzyc tylko pływa pod powierzchnia, co robić

    OdpowiedzUsuń
  29. Pewnie już sobie Pani poradziła, ale po prostu wystarczy odlać nieco wody i przycisnąć pokrywką. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ciekawy przepis .Zapisuję do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  31. Jestem nauczycielką emerytką i chylę czoła przed Panią za to co Pani na tym blogu dla kobiet robi.Mając rodzinę i pracując w szkole.Prowadzi Pani blog rewelacyjnie.Nie ma chyba drugiego tak dobrego,bo zaglądam na rózne.A przepisy Pani to rewelacja(słów po prostu brak).Od dawien dawna jestem tutaj gościem.
    Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
    Życzę cierplowosci i wytrwalosci w tym co Pani robi bo czekamy na kolejne Pani ,,perełki,,.
    Barbara

    OdpowiedzUsuń
  32. Pani Basiu (mam nadzieję, że mogę się tak zwracać do Pani:)) jestem bardzo wdzięczna za tak miłe słowa. To prawda, łączę bycie nauczycielem z odpowiedzialnym stanowiskiem i trzecim etatem w domu, ale ten ostatni jest dla mnie relaksem, formą aktywnego odpoczynku :)))
    Postaram się nie zawieść oczekiwać moich wiernych czytelników. Zapraszam do lektury nowego przepisu. Pozdrawiam serdecznie, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  33. Gosia.
    I ja zrobię ten schabik mam pytanie tylko czy sosiki do tego tez nam się wytworzy bo u mnie mąż wszystko z sosikiem tylko hihi

    OdpowiedzUsuń
  34. Gosiu - jak widać na zdjęciu - sosiku tutaj jest niewiele, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zrobiła sos oddzielnie. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam pytanie, dlaczego po zapakowaniu mięsa w rękaw robi się piłka z tegoż rękawa wypychajaca pokrywkę co jest równoznaczne z tym że mieso jest surowe. Tylko raz udało mi się, pozostałe dwa musiałam dopiekać mięso w piekarniku. Lidia

    OdpowiedzUsuń
  36. Mam pytanie, dlaczego po zapakowaniu mięsa w rękaw w trakcie gotowania robi się piłka z tegoż rękawa wypychająca pokrywkę. Wiem że tak się dzieje z workiem bo wiele razy piekłam w piekarniku, ale niewiem co żle robię bo mieso jest surowe i muszę dopiekac go w piekarniku. Czuję że problem leży właśnie w tym rękawie.
    Dodam że wkładam do dużego garnka. Pozdrawiam Lidia

    OdpowiedzUsuń
  37. A mnie ciekawi dlaczego należy przyprawić wodę, w której będzie gotowany schab w szczelnie zawiniętym rękawie lub torebce do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  38. Lidio - zostawiasz w rękawie za dużo powietrza. Musisz część wypuścić i wtedy, po przyciśnięciu pokrywką, mięso będzie zanurzone w wodzie i nie będzie surowe. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  39. Użyj też mniejszego garnka, aby pokrywka "dociskała" mięso pod wodę. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  40. mam problem z ilością soli, większość robi to na tzw. oko, czy można określić ilość soli na 1,5 kg lub 1,0 kg
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. O doprawianiu wody pisałam wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  42. chodzi mi o natarcie schabu, zaczynam zabawę z kuchnia, nie robiłam nigdy schabu

    OdpowiedzUsuń
  43. Po prostu rewelacja, cudo.Dziękuję za przepis - na pewno skorzystam też z innych. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  44. Gdzieś wyczytałam, że należy po wierzchu rękawa owinąć nitką. Tak zrobiłam i wyszło super. Przepis jest doskonały. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  45. schabik mniam mniam cała rodzina zajada się nim. Przepis jest doskonały dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  46. Schabik pyszny , przepis rewelacyjny cała rodzina nie może się już doczekać kiedy pokroję mięsko na kapniki dziękuję ^_^

    OdpowiedzUsuń
  47. Z tym sposobem przyrządzenia, spotykam się pierwszy raz i muszę przyznać, iż jest na tyle intrygujący, że muszę wypróbować, tym bardziej, że mam stary piekarnik w którym nie da się ustawić temperatury i wszystko się przypala. Na razie, główny bohater jeszcze leżakuje w lodówce, natarty przyprawami niczym modelka kremem przed słoneczną kąpielą, oczekując na swoje gorące pięć minut - a raczej swoje czterdzieści minut ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i mam nadzieję, że tak przyrządzone mięso będzie Wam smakowało. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  48. Wieści z placu boju.
    Obwiązałem rękaw, podobnie jak ktoś napisał w komentarzu, jednak pomimo tego, że zrobiłem to starannie, i bardzo dokładnie usunąłem powietrze, worek i tak spuchł, a co za tym idzie, schab przestał przejawiać chęć do nurkowania w garnku. Jego zapędy pływackie skutecznie ograniczyła, żeliwna pokrywka od garnka do fondue (wreszcie się ten garnek do czegoś przydał).
    Papryka i wegeta, to zdecydowanie nie są moje smaki jeśli chodzi o pieczone mięso, więc następnym razem użyje innych przypraw (to oczywiście rzecz gustu). Sam pomysł na pieczenie bez pieczenia, jest fantastyczny. Byłem sceptycznie nastawiony do tego, aby mięso "ugotować", tymczasem faktycznie smakuje jak pieczone - choć nie, nie zupełnie, bo jest zdecydowanie bardziej soczyste.
    Przepis odkładam na półkę z dobrymi pomysłami. ;-)
    Pozdrawiam i czekam na kolejne.
    Kaczor1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam wśród fanów tego przepisu ;))) Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  49. Witaj Aleex. Zacznę od tego, że wypróbowałam już sporo przepisów z Twojej strony - są świetne, smakował mi zwłaszcza schab po cygańsku :-). Przygotowując się do świąt zdecydowałam, że upiekę mięso według Twoich przepisów na szynkę (wypróbowany - świetny przepis), boczek i schab. Mam małe pytanie - czy schab ugotowany wg powyższego przepisu ma barwę lekko różową? Po konsystencji poznaję, że nie jest surowy, jest podobny do upieczonego tylko delikatniejszy, zastanawia mnie jednak ten kolor. Rozwiej proszę moje wątpliwości. Dzięki z góry :-) Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko - schab na różowawy kolor :)))Pozdrawiam, Aleex :)))))

      Usuń
  50. Świetnie, dziękuję za ekspresową odpowiedź! :-) Monika

    OdpowiedzUsuń
  51. Po tak świetnych komentarzach i opisie Kaczora1 będzie schabik zrobiony na święta nie pieczony ale gotowany.Małgosia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  52. Mój schab już chłodzi się w przyprawach :) Jutro gotowanie. Ja już wiem, że to rewelacyjny przepis. Na Wielkanoc będzie idealny. Pozdrawiam i życzę Wesołych i pysznych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Świetny przepis, schab palce lizać... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  54. Przeczytałam komentarze i już przygotowałam schabik na jutro.
    Piekłam wiele razy w rękawie, ale zawsze w piekarniku, rękaw nakłuwałam w kilku miejscach, aby nie eksplodował podczas pieczenia.
    Jutro wypróbuję Pani przepis, goszczę u siebie moje dzieci z rodzinami.
    Poinformuję, jak się mięsko sprawowało i jak szybko znikało z talerza.
    Będzie też karkówka i pałki z kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że schab będzie Wam smakował. Daj znać, czy miałam rację. Pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
  55. ja tez spróbuje ten przepis bo jest prosty latwy i wiele dobrych komentarzy.wzoruje sie na takich ludziach jak pani tym bardziej ze jestem poczatkujaca.mam nadzieje ze sie uda.a czy to prawda ze schab powinno sie gotowac tyle czasu ile wazy mieso?

    OdpowiedzUsuń
  56. Pani potrawy są rewelacyjne.Odkąd wypróbowałam przepis na panierowanego kurczaka (tego, którego lubi Pani syn),zaglądam tu codziennie.A schabik właśnie się gotuje i już nie mogę się doczekać...
    Pozdrawiam serdecznie
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  57. moje pytanie... czy trzeba gotowac to w tej foli? lub można to jakoś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Folii/ torebki foliowej do pieczenia/ rękawa foliowego do pieczenia - nie da się niczym zastąpić, bo to taki przepis. Na tym polega istota tak przyrządzonego schabu. Nawet jeśli masz jakieś opory, wypróbuj przepis. Może zmienisz zdanie? Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  58. Witam! Chcialam Pani pogratulowac bloga jest fantastyczny! I mam pytanie odnosnie tego wspanialego schabu czy moglabym go wpierw nadziac np sliwka lub czosnkiem i wtedy przyrzadzic w ten sposob? Mysle ze tak ale wole spytac kogos bardziej doswiadczonego kulinarnie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Schab można wcześniej nadziać. Mam nadzieję, że będzie smakował :))) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
    2. Witam Aleex, Znalazłem mój schab, robię tzn. będę na święta robił, Pozdrawiam.

      Usuń
  59. Witam ja już pare razy robiłam schab wg Pani przepisu - jest pyszny ale mój odwieczny problem to cielęcina / nie ma fajnych przepisów / dzisiaj właśnie ją przyprawiam a jutro ugotuję jak ten schab powinna być równie pyszna. Zawsze mi szkoda takiego delikatnego mięsa jak cielęcina przyżądzać jak gulasz /kostka i sos / hahahaha

    OdpowiedzUsuń
  60. No niestety ! cielęcina mi nie wyszła, na ciepło twardawa więc nie chcemy jeść a na zimno może dzisiaj na kolację? jednym słowem nie polecam tego przepisu stosować do cielęciny . Pozdrawiam gorąco - często korzystajaca z Pani przepisów Wiesia z Wrocławia

    OdpowiedzUsuń
  61. no i znalazlam,szukalam jakis przepis na schabik bo po upieczeniu jest zawsze suchy a ten przepis i opinie brzmia smakowicie.Zrobie na swieta a po swietach dam znac czy wszystkim smakowalo.Wesolych swiat

    OdpowiedzUsuń
  62. a czy nie można trzymać schabu w tym worku aż do wystudzenia?boję się,że może być suchy gdy wyjme od razu,a chce zrobić ten schabik w galarecie na święta,pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  63. witam mam pytanie czy mogę ten schab ponacinać i zrobić ze śliwką ? chciałam zrobic na święta

    OdpowiedzUsuń
  64. Co masz na myśli pisząc o nacinaniu schabu? Chcesz naciąć wierzch mięsa? czy zrobić otwór w środku i faszerować?
    Faszerować możesz, nacinania wierzchu nie wyobrażam sobie :) Pozdrawiam, Aleex :)

    OdpowiedzUsuń
  65. miałam na myśli zrobic otwory i wypchać śliwkami ,dziękuje za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  66. Witam. Po przeczytaniu tylu pochwał na temat Pani schabiku naszła mnie ochota, aby zrobić taki na święta. Mam pytanko. Czy Pani przyprawia Delikatem Knora i Wegetą czy jednym lub drugim. Bo obie przyprawy są słone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z wymienionych przypraw robię mieszankę, którą przyprawiam mięso. Oczywiście trzeba stosować je z umiarem, by mięso nie było za słone. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  67. Mam pytanie czy można zastąpić schab np: karkówką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  68. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  69. Witam!tyle pochwał dla tego schabu znalazłam w komentarzach,że obowiązkowo w sobotę przygotuję mięsko a w niedzielę(pracującą!!!!)do garnka i ...już mi ślinka cieknie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  70. U mnie nikt w domu nie lubi schabu z piekarnika, bo jest za suchy. Wypróbuję ten przepis na święta i może schab zagości u nas na stałe:)

    OdpowiedzUsuń
  71. Witaj Aleex. Dzisiaj robię schab, wszystko mam przygotowane, schab przyprawiony w rękawie i na razie w lodówce. Chcąc uniknąć niespodzianek muszę zapytać, Czy ten rękaw ze schabem nie będzie podczas gotowania puchł? Czy nie trzeba będzie robić w nim jakichś malutkich otworków? I czy na schab który waży 1,9kg dodać trochę czasu w gotowaniu? Pozdrawiam Artur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rób otworków w folii, schab ma się przygotowywać na parze a nie gotować bezpośrednio. Worek trochę spuchnie, dlatego przed włożeniem go do garnka, usuń z niego powietrze.
      Skoro schab jest większy, zwiększ czas gotowania do 50 minut.
      Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  72. I jeszcze jedno ważne pytanie. Gotować 40 minut to oznacza czas mierzony od wsadzenia do garnka czy od momentu jak się zacznie woda gotować? Pozdrawiam Artur.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas gotowania, czyli od chwili zawrzenia wody. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  73. Schab gotowy, dostanę burę od żony, która jest w pracy. Dlaczego, ano dlatego że pyszny a najwyżej powiem, że tak podczas gotowania-smażenia go ubyło.
    Pycha, naprawdę smaczny, pachnący i w moim goście.
    Jutro, szynka.
    Aleex pozdrawiam świątecznie, życząc Zdrowych, wesołych Świąt Bożego Narodzenia. Artur

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje. No i przygotuj sobie tłumaczenie dla żony, bo nie wiem, czy uwierzy w Twoją wersję ;) Pozdrawiam świątecznie, Aleex :)

      Usuń
  74. zrobiłam schabik ,właśnie stygnie a jutro zrobię go w galarecie,zobaczymy czy będzie smaczny,

    OdpowiedzUsuń
  75. Proszę powiedz mi czy ten pyszny schab mogę zrobic w taki sposob ale ze śliwką?? czy raczej nie?? Z gory dziękuję za błyskawiczną odp. Pozdrawiam wigilijnie.. :)

    OdpowiedzUsuń
  76. Nigdy nie udzielałam się na forach kulinarnych, nigdy nikogo nie pochwaliłam za przepis. :) W kuchni jestem nowicjuszką a jednak zdecydowałam się sama przygotować tegoroczne święta. Na moim stole króluje Twój schab i naprawdę robi furorę. Ja swój panierowałam dwie doby w przyprawach i obficie obłożyłam czosnkiem, ponacinałam go nawet leciutko nożem i powsuwałam w malenkie kieszonki kawałki czosnku. Twój sposób przygotowania schabu jest rewelacyjny, szybki i najważniejsze sprawił ze schabik dosłownie rozpływa się w ustach.
    Dziękuję za inspirację :) Wesołych Świąt.
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno - cieszę się, że schab według mojego przepisu smakował Wam. Pozdrawiam świątecznie, Aleex :)

      Usuń
  77. Witam
    Jestem pierwsza której udało się zepsuć schab z Twojego przepisu.Mięso jest soczyste ale twardawe. Plastry po bokach ładne gładkie a w środku poszarpane.Poza tym bardzo aromatyczny. Nie wiem na czym polegał mój błąd. Nie poddam się spróbuję kiedyś jeszcze raz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami jest to wina mięsa, czasami nasze przeoczenie co do czasu przygotowania. Trudno, pierwsze koty za płoty. Następnym razem będzie lepiej. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  78. Ja gotuje schab przez 2 dni w wodzie z przyprawami i jest też rewelacyjny ale spróbuje Twojego przepisu bo zachęciły mnie pozytywne opinie.

    OdpowiedzUsuń
  79. Witam ponownie. Zgodnie z zapowiedzią zagościłam w Pani kuchni na dłużej:) Po przepysznej szynce przyszedł czas na schabik...jest rewelacyjny, delikatny w smaku i wilgotny( pieczony czasami wychodził mi suchy). Polecam wszystkim do wypróbowania! Ugotowałam także bigos z Pani przepisu i również się nie zawiodłam, zapach i smak powalający:) Dziękuję za przepisy i nie zamierzam szybko opuścić Pani kuchni. Dużo zdrówka i pomyślności w 2013 Roku! Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę się rozgościć :))) Mam na imię Agnieszka / lub Aleex. Pani to zbyt oficjalnie :))) Pozdrawiam, Asiu :))) Aleex.

      Usuń
  80. Witam, rewelacja i jeszcze raz rewelacja , zainspirowałam też już własną 18 sto letnią córkę do Twojej kuchni, bo czego bym nie zrobiła to wszystko mojej rodzince smakuje , więc niech i ona się uczy :) a ja na razie zajmę się się nauką młodszej 3 letniej , która też uwielbia gotować. Dziękujemy i życzymy Wszystkiego Najlepszego z Nowym Rokiem.

    OdpowiedzUsuń
  81. Robię dziś po raz drugi ten schab, bo za pierwszym razem efekt był rewelacyjny! tym razem podam w sosie pieczeniowym do obiadu:) dziękuję Agnieszko, że dzielisz się z nami swoją wiedzą kulinarną, życzę wielu smacznych pomysłów w Nowym Roku i pozdrawiam serdecznie
    agnieszka

    p.s.
    szynkę na Święta też upiekłam wg Twojego przepisu, za który również dziękuję:)) zamierzam testować kolejne przepisy, o czym oczywiście Cię poinformuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko - dzielenie się wiedzą, jako nauczycielka, mam we krwi ;))) Toja Wam dziękuję, że chcecie korzystać z moich przepisów i pomysłów. Cieszę się, że smakują. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  82. ojej, nie dość, że też Agnieszka, też lubi gotować, to też nauczycielka! jak tu się najłatwiej u Ciebie zalogować, żeby nie być anonimowym? wystarczy wybrać konto google niżej?

    Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ago - najłatwiej, jak masz konto na Google, zacząć obserwować bloga :) Można też polubić go na facebooku. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  83. Ludzie, ten schab jest rewelacyjny!!! Pieczony wychodził mi zawsze taki zwarty i suchy w środku i o ile na ciepło jeszcze uchodził, to na zimno był dla mnie zawsze zbyt wiórowaty. Wypróbowałam ten sposób przygotowania i jestem zachwycona rezultatem. Schabik wyszedł mięciutki, soczysty, aromatyczny, na zimno smakuje pysznie a do tego ma super konsystencję, palce lizać! Bardzo fajny sposób na przygotowanie pysznego obiadku i smacznej wędlinki :)

    OdpowiedzUsuń
  84. Super przepis napewno z niego skorzystam :) pozdrawiam )

    OdpowiedzUsuń
  85. Super przepis na pewno z niego skorzystam :) Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  86. Ja dzisiaj gotuję i tak się bardzo denerwyję ,bo włożyłam 2 kawałki po 1,5 kg do jednego garnka i jednego worka .Nie wiem jak długo mam gotować

    OdpowiedzUsuń
  87. Ugotowałam te dwa kawałki ,ale worek strasznie mi puchnął i z tym największy klopot..Jak sobie z tym poradzić.Może jakaś podpowiedź Alex.Schab natomiast wyszedł super,ale gotowałam chyba 2,5 godz.

    OdpowiedzUsuń
  88. Witam. Czy dłuższy czas gotowania w worku ma wpływ na miękkość czy kruchość mięsa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma wpływ - zbyt długie gotowanie powoduje suchość mięsa. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  89. Witam:)po tak pysznych komentarzach po prostu muszę wypróbować ten schab na święta!do tej pory robiłam mięsko babcinym sposobem - czyli sól plus duuuuzo czosnku i do glinianego gara na 2 tygodnie przed świętami.potem moczyłam i do piekarnika. tez jest pyszny i nie suchy. Ale na Wielkanoc zrobię schabik wg Pani pomysłu a szyneczkę po swojemu:)kusi mnie również polędwiczka w pończoszce:)znalazłam pani blog z przepisami i uwielbiam tu zaglądać. co spróbuje, to pychota!!!!pozdrawiam.magda

    OdpowiedzUsuń
  90. Witam.
    Bardzo zainteresował mnie ten przepis. Mam jednak pytanie... czy worek musi być szczelnie zamknięty tak aby nie dostał się do niego płyn ?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Worek ma być jak najszczelniej zamknięty. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  91. Po tylu komentarzach i ja spróbuję, ale mam mięso z dzika i jestem ciekawa co z tego wyjdzie, pozdrawiam- Urszula:)

    OdpowiedzUsuń
  92. czy schab dwukilowy gotować także 40 minut? Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz większy kawałek niż w przepisie, wydłuż czas gotowania o najwyżej 10 minut. Resztę pozostaw bez zmian. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  93. Witam
    Czy czas "gotowania" schabu jest taki sam dla sztuki o wasze 1 kg i np o wadze 1,5 kg -nie chciałabym czegoś popsuć,bo przepis "wygląda" smakowicie... :-) Pozdrawiam serdecznie
    Lucyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucyno - przepis i czas przygotowania dotyczy kawałka schabu o wadze 1 - 1,5 kg. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  94. Zrobiłam schab i niestety wyszedł suchy i twardy. Nie wiem co źle zrobiłam, bo starałam się stosować do przepisu, ale do foli wleciało mi trochę wody. Może to dlatego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłaś za długo gotować albo trafiłaś na kiepski kawałek mięsa? Trudno mi wskazać przyczynę, ale dobrze przygotowany schab jest mięciutki i soczysty. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  95. Schabik wyszedł super,zrobiłam w ten sam sposób pierś z indyka i też było smaczne,dziękuje za fajne,smaczne przepisy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  96. Robiłam go w Irladi wyszedł super

    OdpowiedzUsuń
  97. Witam, niedługo odbędą się chrzciny mojego synka i szukałam przepisu na schab, który będzie soczysty, tylko chciałabym go podać pokrojonego w plastrach w galarecie- czy tak przygotowany schab nadaje się do galarety? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadaje się, oczywiście. Pamiętaj jednak, żeby delikatniej go przyprawić z wierzchu, bo potem przyprawy mogą się rozpuścić i zabarwić galaretę. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  98. Na święta zamierzam przyrządzić po raz pierwszy schab-ciekawe czy mi się uda.Trzymajcie kciuki

    OdpowiedzUsuń
  99. Witam.
    Ja już po raz kolejny przyrządzam mięsko i muszę przyznać,że wychodzi znakomicie a jak smakuje mniam....
    Pozdrawiam i dziękuję za super przepisy z których często korzystam.
    Dariusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dariuszu - bardzo się cieszę, że schab Wam smakuje :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  100. witam , nie wierzyłam do końca, ale postanowiłam na świąteczny obiad zrobić ten schab z worka , do póki nie skosztowali byłam zestresowana (obiad na 14 osób) , potem szok schab był wyśmienity zrobiłam dokładnie co Aleex radziłaś tylko większą ilość , bardzo dziękuję za mega super przepis , czułam się wtedy gwiazdą kuchni , poleciłam im tę stronę . Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karino - gratuluję sukcesu kulinarnego :))) Cieszę się, że przekonałaś się do tego schabu. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  101. Ugotowałam wg tego przepisu karkowkę,jest pyszna.Dziękuję za ten i wiele innych przepisów.Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  102. Muszę jeszcze coś dodać.Smakuje nie tylko mnie,mąż przed chwilką spróbował i nie może się mnie nachwalić.Już się pyta czy będzie powtórka za tydzień.Oczywiscie.Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alino - bardzo się cieszę, że Wam smakuje :))) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  103. Ilość pozytywnych komentarzy nakłoniła mnie, żeym mój piękny kawałek schału,który czeka na swoją kolej w lodówce, poddała gotowaniu, zamiast pieczeniu. Zobaczę, co z tego wyjdzie. Jest z kością, ale to chyba nie stanowi przeszkody..?
    A tak a propos, to jeszcze nigdy nie byłam na twoim blogu. Zaciekawił mnie, bo ludzie tak fajnie o nim piszą, że od dzisiaj będę tu zaglądać. Pozdrawiam Cie serdecznie. Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - witaj w mojej kuchni :) Cieszę się, że do mnie trafiłaś :) Jesteś imienniczką mojej córki.
      Co do schabu, mam nadzieję, że będzie smakował. Pozdrawiam serdecznie, Aleex :)

      Usuń
  104. Zaciekawił mnie ten przepis i będę chciała go wypróbować, tylko mam pytanie. Po co dodaje się do wody przyprawy, skoro mięso nie ma bezpośredniego kontaktu z tą wodą? "Do garnka wlać zimna wodę, osolić, dodać listek i ziele. Włożyć mięso w worku i włączyć gaz."
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu - odpowiedzi udzieliłam w powyższych komentarzach :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  105. :) Spieszę donieść, że mięsko pyszneeeeee. Mąż zjadł i powiedział "o skończyło się....", brat zobaczył i musiałam pilnować, żeby coś zostało dla innych domowników :) a miał być jutro obiad... Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  106. Pozdrawiamy slonecznie i ciepli i smacznie......no bo smakowalo ! Schabik zajal poczetne miejsce w naszych lykosmakach. Za pare chwil juz po raz drugi bede gotowala , poprzednio przygotowane wg cudownego przepisu, sztuke mieska na ktora z niecierpliwoscia czeka moj mlody maz ( 7 i 7 = 14) Asia i Wojtek-pilotzlejpogody( alelot.blog.onet.pl )

    OdpowiedzUsuń
  107. a ja zafascynowana pozytywnymi ocenami sama - jako nowicjuszka w kuchni postanowiłam zrobić taki schabik .. niestety nie przypilnowałam i woda wlała mi się do środka :( ehh jutro spróbuję jak smakuje ale obawiam się że może to nie być TO.

    czy w ten sposób mozna również gotować piersi z kurczaka? :) jaki czas gotowania w przypadku piersi ? :) dziękuję za odp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będzie odpowiednio miękki, ale mało przyprawiony, dopraw go po prostu na sucho.
      Pierś kurczaka też możesz spróbować tak zrobić, czas zależy od wagi. Myslę, że po pół godzinie może być gotowa :)
      Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  108. witam:) właśnie zamarynowałam schabik oliwą , majerankiem, ziołami, papryką słodką itp.i miałam go jutro upiec w rękawie:), ale rozmyśliłam się i zrobię według pani przepisu:) tylko czy jak nasmarowałam go oliwką, to nie zmodyfikuję tego przepisu? i wyjdzie mi taki jak pani? :) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinien wyjść bardzo dobry. Proszę zrobić :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  109. mam pytanie ile trzeba użyć soli, aby schab smakował pysznie i nie był małosłony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno być jej tyle, ile zazwyczaj stosujesz do przyprawiania mięsa. Nie umiem podać dokładnej ilości, bo każdy ma inny smak. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  110. Schabik pycha . Mam pytanko a jaki sosik do niego pasuje ? Pozdrawiam Bonii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy mięsny - podstawą może być smak mięsny, który należy zagęścić. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  111. Witam Panią, nie mogę znaleźć przepisu na panierowanego kurczaka, oczywiście wg Pani przepisu, jadłam bardzo mi smakował, poproszę o przepis, pozdrawiam Elżbieta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżbieto, przepis jest tutaj: http://kuchniaaleex.blogspot.com/2013/08/delikatny-kurczak-w-panierce-wg-aleex.html
      Wyszukiwarka na blogu już działa. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  112. Witam,
    ja jutro robię schab... zobaczymy jak mi wyjdzie;)
    Chciałam tylko powiedzieć, że Pani blog jest dla mnie inspiracją:)

    OdpowiedzUsuń
  113. Witam
    Od ponad 2 godzin czytam komentarze, gdyż chciałabym przygotować coś pysznego na Boże Narodzenie i myślę,że Twoje przepisy są rewelacyjne.Zamierzam skorzystać z kilku z nich, napiszę , czy potrawy wyszły takie smaczne i goście się zachwycali.Życzę wesołych i zdrowych Świąt oraz szczęśliwego Nowego Roku 2014.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo - sądzę, że w moich przepisach znajdziesz coś ciekawego i przede wszystkim smacznego. Zapraszam do korzystania. Jestem pewna, że się nie zawiedziesz :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  114. Schab ReWeLaCja , pyszny :))

    OdpowiedzUsuń
  115. Mam pierś z indyka, waży 0,5kg, chciałam przygotować według Twojego przepisu. Ile czasu gotować taki kawałek mięska? Dodam, że schab już robiłam, był pyszny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skróć czas gotowania o 10 minut. Cieszę się, że schab smakował :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  116. Witam, mam schab z kością 2 kg (ważyłam zamrożony). Dostałam przydział na święta, aby upiec ten schab Z KOŚCIĄ (teściowa się upiera). Proszę o podpowiedź czy moge skorzystać z tego przepisu mając schab z koscią i jaki dokładny czas od zagotowania wody i ile ma potem "leżakować" w wodzie? Pozdrawiam, Agata

    OdpowiedzUsuń
  117. Witam,w zeszłym roku zrobiłam bigos wg.Twojego przepisu...rewelacja...w tym rodzina zażyczyła sobie obowiązkowo...., robiłam też karkówkę z cebulką..pycha....teraz zrobię schab gotowany.Pozdrawiam i życzę Zdrowych i Wesołych Świąt - Hania.

    OdpowiedzUsuń
  118. Dziękuję za przepis na schab gotowany w rękawie! Na prawdę wyśmienity :)

    OdpowiedzUsuń
  119. fajne............ale ja nie mumam po co wode solic i wrzucac do niej listki itp skoro gotowany jest w wodzie w tym worku???
    gdzie sens? chyba ze xle przcytałam......................?
    pozdro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczytaj komentarze, proszę.
      Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  120. Witam,
    Czy do przepisu można zastosować mięso peklowane?
    Schab pekluje od niedzieli i zamierzałem go jeszcze zamarnować i później upiec (ewentualnie zaparzyć normalnie) - ale coraz bardziej skłaniam się do Pani przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie próbowałam, ale sądzę, że wyjdzie smacznie. Jeśli się Pan zdecyduje, proszę o informację, jak wyszło. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  121. Witam, korzystając z Pani przepisu zrobiłem schab ktory wcześniej zapeklowałem i zamarnowałem. Schab wyszedł naprawdę smaczny ale muszę powiedzieć że jest dość podobny do pieczonego ale również peklowanego. Dość soczysty, jak Pani wspominała że wyszło mało sosu to w przypadku mięsa peklowany jest jego dość dużo. I sposób na utrzymanie mięsa pod woda położyłem talerz na nim. Polecam spróbować zapeklowac mięsko i upiec w doli lub rękawie w piekarniku. Dziękuję za przepis polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  122. Zrobiłam ten schab i bardzo nam wszystkim smakował. Dziękuję za pyszny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  123. Szukałam szybkiego przepisu na schab (dostałam od teścia i nie miałam kompletnie ochoty na nijakie kotlety itp) szukałam i znalazłam... i bardzo się zdziwiłam tym schabem z wody...I zrobiłam!!! Normalnie najlepszy schab, pyszny , lekki, kruchy, soczysty....no idealny. Ja nie mam czasu na czekanie i pieczenie w piekarniku a ten, proszę robi się w mig!!! Dziękuję za pyszny przepis i biorę się do przeglądania kolejnych Pani przepisów..:) pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Iwono, w mojej kuchni :) Cieszę się, że schab Ci smakował. Zapraszam do korzystania. W razie czego pytaj. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  124. Witaj Aleex. Robiłam już Twój schab, wyszedł przepyszny. Teraz wykorzystałam sam sposób gotowania w woreczku (podlinkowałam na moim blogu http://www.mojewypiekiinietylko.com/2014/02/szynka-drobiowa/#more-1276) i zrobiłam szynkę drobiową. Dziękuję za wspaniały pomysł i inspirację. Pozdrawiam. Danusia.

    OdpowiedzUsuń
  125. zrobiłam, wyszło dobre ( a jestem noga w kuchni)
    dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  126. Witaj Aleex
    Kuchnią zajmuje się moja żona ale czasem, 2-3 razy w roku sam coś przyrządzam-konkretnie jakieś pieczone mięso, pasztet na święta. Może dlatego, że w moim rodzinnym domu na każde święta rodzice sami robili wędlinę, ojcieć wędził w ogródku najprostszym na swiecie sposobem a potem rozwieszał wszystko w spiżarni, skąd rozchodził się zapach na cały dom. Nigdy potem nie jadłem tak pysznej domowej szynki, czy kiełbasy. Dzisiaj jest to raczej niosiagalne, ponieważ kluczem jest pochodzenie mięsa. Czasem jednak nachodzi mnie chęć spróbować zrobić przynajmniej coś podobnego w smaku. No i próbuję. Oczywiscie bez powodzenia, ale przynajmniej efekt końcowy i tak jest lepszy niż produkty z supermarketu. Przed zbliżajacymi sie świetami znowu szukałem czegos ciekawego. W ten sposób trafiłem na Twoją stronę. Przegladam ją od paru dni. Ta strona to przykład jak pieknie można wykorzystać internet. Moje gratulacje za sposób w jaki to robisz. A wracając do kuchni: postanowiłem zrobić szynkę(świąteczną) i schab(gotowany w rekawie) wg.Twojego przepisu. Nie chcę ryzykować i cos zmieniać bez Twojej akceptacji, dlatego wolę zapytać: czy zamiast wegety i przyprawy Knorra można użyc czegoś naturalnego. Szczególnie chodzi mi o Knorra bo vegete można sobie zrobić samemu, natomiast kompletnie nie wiem co to jest ten delikat i jaką funkcje spełnia w tych daniach. Pozdrawiam, Ryszard

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryszardzie - na początku dziękuję za miłe słowa i piękną opowieść o tradycjach Twojego domu. Oczywiście możesz wprowadzać wszelkie modyfikacje do przepisów - im coś bardziej naturalnego, tym lepiej. Ja umieszczałam przepis na blogu jakiś czas temu, teraz również staram się korzystać z bardziej naturalnych przypraw :))) Pozdrawiam świątecznie i życzę smacznego. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  127. Świetny schab, zawsze piekłam w rękawie, ale był za suchy, zastosowałam ten przepis i jestem bardzo zadowolona. Pyszny na ciepło na zimno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  128. Witam serdecznie,
    Czy próbowała Pani w podobny sposób przyrządzić polędwiczki wieprzowe?
    Adam

    OdpowiedzUsuń
  129. Witam
    Trafiłam właśnie na przepis i mam jedno pytanie - już wyczytałam w komentarzach, że można go również nadziać śliwkami moje pytanie dotyczy właśnie tych śliwek. Czy przed "zapakowaniem" ich do środka schabu należy je sparzyć.
    pozdrawiam
    Ciebie ( jak twierdzi moja nastoletnia córka - mistrza kulinarnego) i Hugona, który zdecydowanie skradł moje serce
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doroto - jeśli użyjesz miękkich śliwek kalifornijskich, nie ma potrzeby ich sparzać. Pozdrowienia od nas i od Hugo :)))

      Usuń
    2. Witam. Nie czytałam wszystkich wypowiedzi, więc z góry przepraszam jeśli się powtórzę. mam pytanie jak maxymalnie długo można trzymać schab w tej marynacie. Dostałam dziś świeży i nie chcę mrozić, a chcę go podać dopiero w niedzielę na ciepło. Nie mam zbyt dużego doświadczenia. Pozdrawiam - Iwona

      Usuń
    3. W marynacie mięso moze leżeć 2 dni. Jeśli schab jest świeżuteńki, trzeba go mocno schłodzić i przyprawić w piątek. na niedzielę będzie w sam raz. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
    4. Dziękuję za radę. Mam nadzieję że górna półka w lodówce wystarczy.

      Usuń
  130. Świetny przepis,rewelacja,wczoraj zrobiłam i na pewno zrobię jeszcze nieraz

    OdpowiedzUsuń
  131. Witam.
    Od tego przepisu rozpoczynam od dziś korzystanie z Pani Bloga. Schab przyrządzony Pani metodą jest pyszny, soczysty, a przepis łatwy nie nieabsorbujący. Rozbudził on moją ciekawość. Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam.
    Elżbieta :)

    OdpowiedzUsuń
  132. Ten schab wygląda jak pieczony !? Czy to zasługa przypraw i mój też tak będzie wyglądał ? Poadrawiam! Halina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halino - to zasługa przypraw, ale smak też przypomina pieczone mięso. Twój będzie taki sam, spróbuj. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  133. Dzięki! Pozdrawiam! Halina

    OdpowiedzUsuń
  134. Aleex co byś poleciła zamiast delikatu knoor?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłabym papryki, czosnku, majeranku, ale możesz zastosować te przyprawy, które lubisz do mięs :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  135. Nie wiem, co zrobiłam nie tak, ale dla mnie schab wyszedł suchy. Może za długo trzymałam go w wodzie po wyłączeniu gazu pod garnkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może za długo trzymałaś w garnku, może trafiłaś na kiepski kawałek mięsa. Prawidłowo przygotowany schab jest bardzo soczysty :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  136. Hej Aleex , wczoraj znalazlam twoj schabik na tym blogu. Dzis mam gosci wiec postanowilam wypróbować . Wlasnie wyjelam z foli i sprubowalam , jest super!!!

    Pozdrawiam
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko - bardzo się cieszę, że smakowało :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  137. Na Twoj blog trafilam zupelnie przypadkowo, juz wyprobowalam wiele przepisow,,
    ten jest strzalem w 10 jak i wiele innych.
    Kazdego dnia tu zagladam i jestem szczesliwa ze Cie odkrylam , bo ulatwiasz mi zycie.
    Gratuluje , pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  138. cześć;) jestem tu nowa i chciałam zapytać czy mięso dużo traci na objetości? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w mojej kuchni :) W tym przepisie mięso traci naprawdę niewiele. Polecam, spróbuj, bo warto :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  139. WITAM ALEEX ! CZY MOŻNA NAFASZEROWAĆ SCHAB MORELA LUB ŚLIWKA POZDRAWIAM;)

    OdpowiedzUsuń