.

.

sobota, 13 lutego 2010

Zarzucajka wg Aleex





Mam sporo pracy. Piekę mamie na imieniny dwa pyszne ciasta, które wkrótce Wam zaproponuję. Kiedy zbliżają się Jej imieniny, zaczyna się w rodzinie lekkie szaleństwo. Każdego roku trwają przygotowania, które dzielimy między siebie. Oczywiście mama stara się za wszelką cenę dogodzić wszystkim, przygotowuje różne smakołyki. Siostra robi jakąś sałatkę, a ja, jak zwykle, piekę ciasta. Staram się, aby były naprawdę wyśmienite.
A skoro jestem zajęta, dziś na obiad proponuję Wam i moim najbliższym zupę. Zarzucajka to świetna propozycja na chłodne dni. Wspaniale rozgrzewająca, aromatyczna, pyszna. Każdy jej łyk smakuje naprawdę wyjątkowo. Jestem przekonana, że polubicie ją i Wy, i Wasi domownicy. Zapraszam.


Składniki:

2 skrzydełka z kurczaka (lub jedno udko)
2 żeberka wieprzowe
marchew
pietruszka
kawałek pora
ziemniaki
1 średnia cebula
kapusta kiszona ( ilość, która się mieści w słoiku 3/4 litra)
1 ziele angielskie
1 listek laurowy
kawałek (~ 10 dag) boczku
odrobina mąki krupczatki
dowolnie: vegeta, maggi lub kostka bulionu z kury Knorr’a

Sposób przygotowania:

1. Kapustę kiszoną pokroić w poprzek włókien, jeśli jest bardzo kwaśna, wypłukać ją pod bieżącą wodą. Włożyć do garnka, zalać wodą i zagotować. Od chwili zawrzenia gotować na małym ogniu ok 2 godziny. Można zrobić to dzień wcześniej i ugotowaną kapustę przechować w chłodnym miejscu.

2. Ugotować wywar z mięsa (może być z dodatkiem kostki rosołowej Knorr’a). Na tarce z dużymi oczkami zetrzeć marchew i pietruszkę - jarzyny dodać do wywaru. Włożyć też kawałek pora, ziele, listek. Wszystko gotować ok. 1/2 godziny. W tym czasie ziemniaki obrać, pokroić w drobną kostkę i dodać do zupy.

3. Dopiero teraz wsypać vegetę i dodać inne przyprawy. Zupa ma się gotować aż ziemniaki będą miękkie.
Boczek pokroić w kostkę, zrumienić na patelni.

4. Skwarki dodać do gotującej się zupy. Na tym samym tłuszczu zeszklić pokrojoną w drobniutką kostkę cebulkę i także dodać do zupy. Kiedy ziemniaki będą już miękkie, do garnka z zupą włożyć ugotowaną wcześniej kapustę. Jeśli będzie za mało kwaśna, można dodać wywaru z kapusty.

5. Zrobić zasmażkę. Na tłuszcz wytopiony z boczku wsypać mąkę i zezłocić ją. Następnie wlać na patelnię odrobinę zimnej wody - zasmażka się zahartuje - i dodać do zupy.



6. Całość wyśmienicie smakuje. Jest jeszcze lepsza na drugi dzień, dlatego ja zawsze gotuję duuużą porcję, aby zostało "na jutro". Zupa jest gęsta, pożywna i sycąca, znakomita na jesienne i zimowe dni.

Smacznego.

11 komentarzy:

  1. Zupka naprawdę świetna. Od tej pory będę ją gotować. Pozdrawiam.

    P.S. Fajny ten twój blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko jestes naszym skarbem Dziekuje jeszcze raz za fajne przepisy Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. No, no nie popadajmy w przesadę :))))))))) Ze mnie taka normalna kobitka, brzemienia skarbu mogę nie udźwignąć ;)))))))))

      Usuń
  2. Miło mi, że smakowało. Zapraszam do mojej kuchni jak najczęściej, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. Agnieszko dorzucilam jeszcze wedzona kostke od schabu i zupka wyszla rewelacyjna maz powiedzial ze w zyciu nie jadl lepszej od tej pory bede gotowac ja z twojego przepisu. Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  4. To fajnie, że trafiłam w Wasz gust. Pozdrawiam, Kasiu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis pod moje podniebienie ja zamierzam kapustę podsmażyć na oleju

    OdpowiedzUsuń
  6. Przypadkowo znalazłam stronę Alex,czytam i czytam jest po prostu rewelacyjna, zaraz bede próbować coś upiec,pozdrawiam autorke.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w mojej kuchni, rozgość się :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  7. uwielbiam zarzucajke.I tak sie zlozylo ze robisz ja w identyczny sposob jak ja.To naprawde smaczna zupa.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Alexx ciekawa zupka zreszta ja reszta twoich przepisów pare rzeczy juz zrobiłam i wyszły znakomicie

    OdpowiedzUsuń