.

.

piątek, 9 kwietnia 2010

Sałata wg Aleex





Czy też macie wrażenie, że czas leci jak szalony? Dopiero szykowaliśmy się do świąt, a tu już pierwszy poświąteczny weekend. Przyda się ta krótka chwila oddechu. Oby pogoda dopisała.
Dzisiaj przygotuję do obiadu pyszną sałatę. To kolejny „niemiecki” przepis przywieziony z Hamburga przez moją córkę. Kiedy byłam mała, nie lubiłam, jak mama podawała sałatę. Przyczyna była prosta: nie brałam do ust śmietany. Jakoś dziwnie smakowała i dlatego jej nie jadłam. Zresztą zostało mi to do dziś. Za nic nie dałam się przekonać, że śmietana z przyprawami ma zupełnie inny smak. Dopiero po latach zdecydowałam się spróbować. Dzisiaj chętnie przygotowuję sałatę w mojej kuchni. Zazwyczaj podawałam ją z innymi dodatkami, ale w tej wersji jest naprawdę świetna. W sam raz na wiosenny stół.


Składniki:


• sałata masłowa 1-2 główki
• 1 ogórek zielony
• 1 duży pomidor
• kilka rzodkiewek

Sos:

• 1 duża śmietana 12%
• 2-3 łyżeczki cukru
• sok z 1/2 cytryny
• sól do smaku
• 1-2 łyżeczki musztardy
• 1 łyżka balsamico

Sposób przygotowania:

1. Sałatę opłukać, porwać na kawałki, włożyć do miski. Ogórka obrać, pokroić w plasterki. Pomidora pokroić na małe kawałki. Rzodkiewki pokroić w plasterki. Wszystkie składniki sałatki wymieszać w dużej salaterce.
2. Z podanych składników przygotować sos.
Do miseczki wlać śmietanę, dodać cukier, sól, musztardę, sok z cytryny, balsamico. Wymieszać. Podana ilość składników jest orientacyjna. Należy próbować sos i ilość regulować w zależności od indywidualnego smaku.
3. Tak przygotowanym sosem polać sałatę kilka minut przed podaniem.



Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz