.

.

wtorek, 2 listopada 2010

Ciasteczka z masłem orzechowym i czekoladą wg Aleex





Kiedy zobaczyłam te ciasteczka na blogu moje wypieki, wiedziałam, że będą pyszne. I nie myliłam się. Przygotowuje się je bardzo łatwo, a smak jest naprawdę oryginalny i wyjątkowy. Moi chłopcy (tata, mąż i syn) zajadali się nimi do ostatniego okruszka. Musiałam im obiecać, że w najbliższym czasie zrobię je jeszcze raz. A więc jest to przepis, do którego będę wracać. Polecam.

Składniki na około 30 ciasteczek (2 blaszki):

• 1,5 szklanki mąki pszennej
• 1 łyżeczka sody oczyszczonej
• 1 słoiczek masła orzechowego (około 300 g) - ja użyłam masło firmy Sante
• 60 g masła extra
• 1 szklanka brązowego cukru
• 2 duże jajka – ja dodałam 3 średnie
• 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
• 240 g czekoladowych drobinek lub pokrojonej drobno czekolady gorzkiej lub mlecznej

Sposób przygotowania:

1. W misie miksera utrzeć masło orzechowe z masłem i cukrem. Jeśli mamy gruby cukier, należy go przedtem zmielić na drobny proszek.





2.Dodać jajka, ucierając. Wlać ekstrakt z wanilii i zmiksować, tylko do połączenia składników.
3. Mąkę wymieszać z sodą oczyszczoną. Dodać do masy maślanej i zmiksować. Na końcu wmieszać drobinki czekolady.





4. Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia wykładać czubatą łyżkę masy, w odstępach około 3 cm pomiędzy ciastkami. Ja posłużyłam się dwiema łyżeczkami.



5. Piec w temperaturze 180ºC przez 13 - 15 minut, do lekkiego zbrązowienia.



Wystudzić na kratce.





Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. rzeczywiście wygladają zachęcająco :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przed upieczeniem miałam wrażenie, że są za tłuste. Po upieczeniu smakowały rewelacyjnie. Polecam i pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. piszę się na takie ciastka zawsze i wszędzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka wyglądają bardzo smakowicie !

    OdpowiedzUsuń
  5. Po przełożeniu na siatkę zaczeły sie rozwalać.coś Źle zrobiłam??

    OdpowiedzUsuń