.

.

poniedziałek, 26 września 2011

Pyszna sałatka ze słonecznikiem wg Aleex





Odwiedziła mnie siostra. Nareszcie znalazłyśmy chwilkę czasu, by usiąść, pogadać i wypić razem kawę. Rozmawiałyśmy o ostatnich wydarzeniach, wiele się przecież dzieje w naszym życiu, no i, oczywiście, o kulinariach. Wtedy dowiedziałam się, że moja siostra ma przepis na pyszną sałatkę. Od razu się ze mną nim podzieliła. Jakiś czas zabierałam się do jej zrobienia, aż wreszcie nadszedł ten moment. W niedzielny poranek przygotowałam składniki i wkrótce na stole pojawiła się sałatka. Kiedy jej spróbowałam, wiedziałam, że zrobię ją jeszcze nie raz. Była świetna!!! Dario przyszedł do kuchni, też spróbował i zjadł sałatkę do końca. Naprawdę warto ją przygotować. Polecam.

Składniki:

• 4 duże, dojrzałe pomidory
• 4 jajka ugotowane na twardo
• 1 ząbek czosnku
• 5 dag żółtego sera
• garść ziaren prażonego słonecznika
• po jednej łyżce: majonezu, śmietany i jogurtu naturalnego
• sól
• pieprz świeżo mielony

Sposób przygotowania:


1. Pomidory umyć, pokroić w plastry jednakowej grubości. Ułożyć na talerzu.





2. Jajka obrać, pokroić w ósemki. Ułożyć je na pomidorach.





3. Czosnek drobniutko posiekać.



4. W miseczce połączyć śmietanę, majonez i jogurt. Dodać sól i posiekany czosnek. Wymieszać.



5. Pomidory i jajka polać sosem. Oprószyć świeżo zmielonym pieprzem.



6. Na sos zetrzeć żółty ser na dużych oczkach tarki.



7. Posypać całość prażonym słonecznikiem.



8. Podawać od razu po przyrządzeniu.



Smacznego.

3 komentarze:

  1. bez czosnku idealna na śniadanie przed pracą:) wkrótce wypróbuję i przekazę nasze wrażenia

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu - wszelkie modyfikacje jak najbardziej dozwolone :))) Zamiast świeżego czosnku możesz dodać nieco granulowanego, nie jest tak intensywny. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń