.

.

sobota, 19 listopada 2011

Biszkopt z jabłkami w galaretce wg Aleex





Dziś kolejne ciasto według przepisu mojej czytelniczki, Renaty. Zaskoczyła mnie jego prostota, a smak urzekł. Ciasto jest niezwykle orzeźwiające, świetny efekt smakowy daje połączenie jabłek i galaretek agrestowych. Bardzo łatwo je zrobić, ale uważajcie! Znika w iście rekordowym tempie. U mnie jest już prawie pysznym wspomnieniem. Polecam.

Cytuję za Renatą:

Składniki:

• 5 jajek
• 5 łyżek cukru
• 5 łyżek mąki pszennej
• 1 łyżka mąki ziemniaczanej
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• słoik jabłek prażonych (mogą być kupione, np.: w Lidlu )
• dwie galaretki agrestowe

Sposób przygotowania:

1. Przygotować biszkopt: Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Dodawać po jednym żółtku.









2. Przesiać na masę jajeczną oba rodzaje mąki z proszkiem do pieczenia. Wymieszać delikatnie, ale dokładnie.









3. Ciasto przełożyć do blaszki 21x30 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 – 180 stopni C. Piec 35 – 40 minut . Zostawić do ostygnięcia.



4. Zimny biszkopt przeciąć na dwa blaty. Spodni blat włożyć z powrotem do blaszki.





5. Dwie galaretki agrestowe rozpuścić w 3 szklankach wody. Zostawić do stężenia.





6. Tężejące galaretki wymieszać z jabłkami.





7. Jabłka wymieszane z galaretką wyłożyć na spodni blat biszkoptu i przykryć drugą częścią biszkoptu.





8. Wierzch ciasta można posypać cukrem pudrem. Można również spodni blat biszkoptu leciutko nasączyć sokiem z cytryn.



Smacznego.

29 komentarzy:

  1. to ciasto to smak mojego dziecinstwa, moja mama czesto je robila, teraz jest podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba kiedyś moja babcia takie ciasto robiła,ale dawała jasną galaretkę. Dla mnie wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smak galaretki można zmieniać. Na pewno bardzo dobrze będzie pasować cytrynowa. Ale agrestowa daje świetny efekt. Polecam do wypróbowania. Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię to ciasto!!! Smaczne i proste w wykonaniu.
    Pozdrawiam,R.G.

    OdpowiedzUsuń
  5. My teraz też je bardzo lubimy :)))))))) Jeszcze raz dziękuję za przepis, Renatko. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja babcia robi taki placek i jest zabójczo pyszny:D Choć ona robi z jakąś jasną galaretką. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ciasto z jabłkami z galaretką :) tylko moja mama robi to nieraz troszke inaszej - ugniata kruche ciasto, upiecze, na to jabłka z galaretką na to ubite białka, posypać startym zamrozonym ciastem kruchym i do piekarnika. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pewno pyszne, ale to zupełnie inne ciasto :))))))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Upiekę go na wielkanoc

    OdpowiedzUsuń
  10. A co zrobić żeby galaretka nie wsiąkła w biszkopt? Jak będzie się ścinać to nie zrobią się grudki?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja robię z ciemnego ciasta,a jabłka trę na grubych oczkach [3-4 jabłka]zależy od wielkości.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem z trakcie robienia ciasta i zastanawiam się czy można wierzch posmarować jakimś kremem?Mam wrażenie,że ciasto będzie suche.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam z kremem,ale bez niego rzeczywiście ciasto jest smaczne.Moje obawy,że będzie suche były błędne.Dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej, jakie wymiary ma blacha do pieczenia, użyta przez Ciebie do tego ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja robię podobnie, ale bogatszą wersje nazywa się TROCINIAK. Biszkopt przekładam 1/2 częścią masy budyniowej na to galaretki ze startymi jabłkami, znów biszkopt z 1/2 częścią masy budyniowej a nawierzch wiórki kokosowe usmażone z masłem i cukrem. Super jest wszystko wyjaśnione jak zrobić, krok po kroku. Zawsze chciałabym takich nauczycieli spotykać na swojej drodze. Gratuluje.Będę często tu zaglądać. Pozdrawiam mariola

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam przepis podobny nazywają go Tarciuch ale ten jest prostszy a smak przypuszczam będzie super,moja szesnastoletnia wnusia bardzo chce nauczyć się piec ciasta więc mam już ciekawy przepis i biorę się za dawanie nauk i sprawdzenie fajnego przepisu. Dziękuję autorce. Z pozdrowieniami.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto jest pyszne-nie za słodkie, orzeźwiające. Po prostu niebo w gębie! Skorzystałam z przepisu na biszkopt - udał się znakomicie. Wcześniej piekłam według różnych receptur, ale często rezultat mnie nie zadowalał. Tym razem się udało :-) Stronka jest rewelacyjna - często tutaj zaglądam i wybieram co ciekawsze przepisy (choć wszystkie są ciekawe. ale nie jestem chyba w stanie wszystkich wykorzystać :-). Pozdrawiam wiosennie, bo własnie wróciłam ze spaceru i poczułam wiosnę w powietrzu.

    OdpowiedzUsuń
  18. No niestety, mnie nie wyszedł biszkopt, robiłam dwa razy i za każdym razem efekt ten sam, ciasto piękne, pulchne przed włożeniem do piekarnika, a po wyjęciu nie ma co kroić. Gdzie robię błąd? Nie jestem laikiem w pieczeniu, więc tym bardziej się dziwię... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi. Poczytaj o biszkopcie tutaj: http://kuchniaaleex.blogspot.com/2012/01/klasycznyjasny-biszkopt-wg-aleex.html
      Zwróć też uwagę na komentarze. Pozdrawiam, Aleex:)

      Usuń
  19. Dzisiaj sprawdzam ten przepisik :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ile jabłek świeżych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tę porcję powinno wystarczyć, gdy użyjesz 1 kg jabłek. Musisz je wcześniej uprażyć. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  21. Ciasto super pięknie wygląda spróbuję go zrobić :)
    A czy można np zrobić ze jak sie przyłożyć biszkopt na jabłka z galaretką to jeszcze na biszkop kolejne jabłka można dodać taką warstwę zrobić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można. Wszelkie modyfikacje są dozwolone :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  22. Jaka wielkosc blaszi?

    OdpowiedzUsuń