.

.

sobota, 5 listopada 2011

Dukanowska pieczeń rzymska wg Aleex





A dzisiaj propozycja dla osób na diecie dukana i nie tylko. Przygotowałam pieczeń, która smakuje wszystkim. Dario chętnie ją je jako wędlinę, Gwiazdeczka też. Ja kroję grubsze kawałki, podgrzewam i zjadam z warzywami. W każdej wersji jest naprawdę dobra. Polecam.

Składniki:

• 1 kg mielonego mięsa drobiowego
• 3 jajka
• suszona lub świeża natka pietruszki
• 1 spora cebula
• przyprawy: sól, pieprz, przyprawa do pieczonego kurczaka, ewentualnie trochę wegety, czosnek granulowany

Sposób przygotowania:

1. Mięso przełożyć do większego naczynia, wbić jajka.



2. Do mięsa dodać przyprawy.



3. Cebulę pokroić drobną kostkę, dodać do składników.



4. Masę wyrobić bardzo dokładnie. Na początku będzie dość rzadka, potem zmieni konsystencję na bardziej zwartą.



5. Przygotować małą keksówkę wyłożoną papierem do pieczenia. Przełożyć do niej masę mięsną. Kilka razy uderzyć keksówką o blat, aby masa dokładnie wypełniła rogi blaszki.



6. Pieczeń piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C przez 1 godz. i 20 minut do chwili, gdy nakłujemy pieczeń i wypływający sok będzie przezroczysty.



7. Ostudzić i podawać.







Smacznego.

Jest jeszcze czas na przygotowanie piernika staropolskiego:
http://kuchniaaleex.blogspot.com/2011/11/dojrzewajacy-piernik-staropolski-wg.html

12 komentarzy:

  1. Mniammmmmm... wygląda cu-do-wnie! Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam pytanie...a z czego te mieso drobiowe?

    OdpowiedzUsuń
  3. To akurat jest z indyka, ale równie dobrze może być z kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja robię podobną tyle że z mięsa wieprzowego i dodaję jeszcze 30dkg pieczarek:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja mam pytanie bo ja zrobiłam i jest pyszna, ale zastanawiam się czy może jaka papryczkę nie dodać?

    OdpowiedzUsuń
  6. zastanawiam się czy może można papryki podać? bo ta zrobiłam jest pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Można dodać to, na co masz ochotę. Cieszę się, że smakowała. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj po raz pierwszy weszłam na Pani bloga, no i mam problem bo od kilku godzin nie odchodzę od kompa;)Moje kochane dzieciaczki ( 3 latka i roczniaczek) miały totalną labę, bo mama pozwoliła oglądać bajki na maxa i rozsypywać po całym salonie kredki, a mąż co chwilka słyszał "muszę to zrobić" ;). Pani blog jest świetny dziękuję;)Mam już jeden mój ukochany blog, ale on jest tylko o słodkościach, a teraz mam juz drugi;) Czas najwyższy usiąść do swojego bloga już dwa razy próbowałam, ale jednak z takimi maluchami to trudno znależc czas....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :))) Pamiętam, jak moje dzieci były małe - co to było za wyzwanie :)))) Zapraszam do korzystania. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  9. Zrobiłam dzisiaj pieczeń Boska!!!!!;)zaraz biorę się za najdelikatniejszy schab oraz makowiec ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje :))) Zapraszam do korzystania i pozdrawiam, Aleex :)))

      Usuń
    2. Wiem, że na diecie można tylko drób, ale ja robię z mięsa wołowego i wieprzowego, peklowanego, nie dodaję cebuli, ale dużo majeranku i jest przepyszna, podaję z sosem tatarskim. Pozdrawiam:)

      Usuń