.

.

czwartek, 10 maja 2012

Sałatka grillowa wg Aleex


Tę sałatkę przypomniałam sobie ostatnio. Nie robiłam jej i nie jadłam przez ostatnich kilkanaście lat. Po prostu jakoś nigdy o niej nie pamiętałam. Tym razem zrobiłam ją i wszystkim naprawdę smakowała. Jej smak przypomniał mi dawne majówki, bo moja mama zazwyczaj przygotowywała ją do dań, które zjadaliśmy w plenerze. Podałam ją z grillowanymi specjałami i wszyscy zgromadzeni przy ruszcie zgodnie stwierdzili, że do pieczonych dań pasuje doskonale. Stąd jej nazwa. A smak – spróbujcie, u mnie na pewno będzie powtórka.

Składniki:

• 4 pęczki szczypiorku
• 4 pęczki rzodkiewki
• 8 jajek
• majonez (używam Kieleckiego)
• sól, pieprz

Sposób przygotowania:

1. Szczypior opłukać pod bieżącą wodą, posiekać.
2. Rzodkiewki dokładnie umyć, pokroić w kostkę.


3. Jajka ugotować na twardo, pokroić w kostkę.


4. Składniki sałatki wymieszać.


5. Całość doprawić solą i pieprzem.


6. Dodać majonez, wymieszać. Przełożyć do salaterki. Schłodzić.



Smacznego.

19 komentarzy:

  1. nie znałam takiej, swietna

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna:) U nas juz sie tez zaczal okres na grillowanie wiec chyba zaserwuje ktoregos dnia:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę polecam. Jest pyszna :)))) Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne cudo,chyba też wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjna sałatka! Po nazwie to myślałem że to z grillowanym mięskiem, a okazuje się taka zupełnie wiosenna. Na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. I składniki pod ręka (jeśli ktoś ogródkuje) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Kochana Aleex,
    czy mogę czymś zastąpić szczypiorek, żeby sałatka smakowała równie pysznie (myślałam np. natce itp., a wolę zasięgnąć porady u źródła :)). Mam męża, który nie jada cebuli, ani rzeczy cebulo-pochodnych... więc muszę zawsze kombinować i modyfikować niektóre przepisy :)
    Pozdrawiam
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominiko, niestety, ale smaku tej sałatce nadaje m.in. szczypiorek. Sądzę, że nie da się odtworzyć jej smaku bez niego. Jeśli mąż nie lubi, to proponuję Ci zrobienie jej z małej porcji, dzieląc składniki na 4. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  8. 4 pęczki, 8 jaj.. na ile porcji jest to przepis?

    Pozdrawiam
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje się, że składników jest baaardzo dużo, ale z podanej porcji wychodzi dokładnie tyle sałatki, ile jest pokazane na zdjęciach. Co do ilości porcji, nie umiem przeliczyć, bo każdy nakłada porcje innej wielkości. A poza tym robię ją na grilla, czyli na biesiadę dla całej rodziny. Ostatnio wystarczyło po średniej porcji dla 9 osób. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  9. Aleex, witam serdecznie...
    Wpadłam do Ciebie od Beti, u niej zobaczyłam wizytówkę Twojego posta.
    Jestem łakomczuch na sałatki, więc od razu wskoczyłam aby zobaczyć przepis.
    Jest taka apetyczna, że już mi ślinka cieknie. Jutro muszę pójść do sklepu, aby kupić wszystkie składniki.Oczywiście, że muszę ją zrobić...
    Nie mogę się już doczekać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że wpadłaś :)))))) A sałatkę polecam gorąco. Jej super smak tkwi w prostocie. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  10. ja robię taką samą sałatkę tylko dodaję jeszcze pieczarki marynowane, u mnie sałatka nosi nazwę "wiosenna"

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie, chciałam Pani serdecznie podziękowac za ten blog:) Była Pani dla mnie mobilizacją do założenia własnych wypocin...:) Jeszcze raz dziękuje...:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aleex zrobilam Twoja salatke:) Jest pyszna! Opublikowalam u mnie bo warto ja polecam dalej!:) Pychotka! Maz i corka jedli bez majonezu i tez smakowala wysmienicie:) Pozdrawiam i dziekuje za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  13. ile dodać majonezu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od Twoich upodobań. Jedni lubią, aby było go dużo, inni zadowalają się minimalną ilością. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń