.

.

niedziela, 28 czerwca 2015

Letni sernik na zimno z truskawkami wg Aleex



Zaczęły się wakacje, które zakończyły bardzo ciężki rok. Na szczęście tuż przed końcem roku szkolnego pozytywnie rozstrzygnęło się sporo wątpliwości i te dwa nadchodzące miesiące będą spokojniejsze. Spodziewałam się tego. Zawsze wierzyłam, że zło obraca się przeciwko tym, którzy złu ulegają. Tylko tak trudno jest zaakceptować to istnienie zła i podłości w innych ludziach. Kiedy pierwszy raz wiele lat temu czytałam moją ukochaną książkę „Mistrz i Małgorzata” Bułhakowa, zwróciłam uwagę na słowa wypowiadane przez jednego z bohaterów. Jeszua, stojąc przed Poncjuszem, stwierdził: „Na świecie nie ma złych ludzi”. To bardzo kontrowersyjne zdanie. Wykorzystuję je często, chcąc zmotywować uczniów do dyskusji. Zazwyczaj młodzi ludzie oburzają się i udowadniają mi, że zło istnieje. Ja bronię tezy Jeszui, bo przecież nikt z nas nie rodzi się zły. Czasami okoliczności wpływają na nasze zachowanie, czasami gorzkniejemy pod wpływem różnych zdarzeń w naszym życiu. Ale z istnieniem zła nie zgadzałam się. Teraz, kiedy czyste zło i ludzka nienawiść dotknęły mnie bezpośrednio, o mało co nie zweryfikowałam swoich poglądów. Zastanawiałam się, czy naprawdę nadal wierzę w to, że ludzie nie są źli? I wiecie co? Doszłam do wniosku, że wyjątki potwierdzają regułę. Nadal uważam, że nie ma złych ludzi. Tylko czasami potrafią zapędzić się tak daleko w swoich absurdalnych działaniach, ze nie myślą logicznie, odrywają się od rzeczywistości i uderzają na ślepo nie bacząc na konsekwencje. Taką prawdę muszę zaakceptować. I akceptuję. Szkoda mi tylko tych, którzy bezwzględnie i po trupach realizują swoje wyimaginowane cele nie patrząc na drugiego człowieka i nie widząc, że ich knowania obracają się przeciwko nim.
Dobrze, że ze spokojem mogę zanurzyć się w lecie. Tym bardziej, że dzisiaj mam gości. Będą ze mną moi najbliżsi: Dario, Młody, Gwiazdeczka (która zrobiła mi wielką niespodziankę i nieoczekiwanie przyjechała wczoraj w nocy z kwiatami), rodzice, siostra i moja przyjaciółka. Poczęstuję ich prawdziwie letnim sernikiem: na zimno, z owocami, lekkim i pysznym. Jest doskonały na upalne letnie dni. I świetnie leczy skołatane nerwy oraz koi rozedrganą duszę. Polecam.


Składniki:

Spód:
• 2 opakowania ciastek digestive, mogą być z czekoladą
• 150 g masła

Masa:
• 500 g białego sera trzykrotnie mielonego
• 500 g mascarpone
• 400 g twarożku homogenizowanego naturalnego
• 1,5 galaretki cytrynowej
• 2-3 łyżki cukru pudru (do smaku)
• 400 g truskawek

Wierzch:
• 400 g truskawek
• 2 galaretki truskawkowe

Sposób przygotowania:

1. Dno formy o wymiarach 22x37 wyłożyć papierem do pieczenia.
2. Ciasteczka zmiksować w blenderze z masłem na konsystencję mokrego piasku.



3. Wyłożyć nimi dno formy, ugnieść i wstawić do lodówki.



4. Galaretkę cytrynową rozpuścić w ¾ szklanki wrzątku. Ostudzić.


5. W misce zmieszać wszystkie rodzaje sera, zmiksować.




6. Dodać ostudzoną galaretkę i cukier puder do smaku. Zmiksować na gładką masę.



7. Na spodzie ciasteczkowym rozsmarować cienką warstwę masy serowej. Ułożyć na niej całe truskawki. Przykryć resztą masy serowej. Wstawić do lodówki.




8. 400 g truskawek pokroić na małe kawałeczki.


9. W 3 szklankach wrzątku rozpuścić 2 galaretki truskawkowe. Ostudzić. Połączyć z pokrojonymi truskawkami.


10. Kiedy galaretka truskawkowa zacznie lekko tężeć, wyłożyć ją na wierzch sernika. Wstawić do lodówki.


11. Sernik podawać pokrojony na porcje.


Smacznego.

7 komentarzy:

  1. Truskawki już się kończą, ale widzę taki serniczek z jagodami :) Na pewno go wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety istnieje osobowe zło i są też źli ludzie, którzy mu ulegli.
    Tak, nikt nie rodzi się zły, ale można złym się stać i zło czynić także świadomie i z premedytacją.
    Sformułowanie - nie ma złych ludzi to frazes, jeden z wielu, który ładnie brzmi, i ale nie niesie ze sobą prawdy.
    Oczywiście - dobra jest więcej i dobro zwycięża, a zło obraca się przeciwko zło czyniącym. Na szczęście!
    A serniczek-pychota, waśnie szukałam dobrego przepisu na sernik na zimno i jak zawsze u Pani znalazłam coś dobrego o pewnego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bożena :Osobiście wierzę, że ludzie rodzą się grzeszni.Wojna dobra ze złem wciąż istnieje i będzie trwała.Bardzo się cieszę, że Pani tą wojnę ''wygrała'!!!
    "Jest tylko jedno lekarstwo na duże kłopoty - małe radości" Karl Heinrich Waggerl
    Serdecznie pozdrawiam i kibicuję!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. droga Aleex chcę zrobić ten sernik w tortownicy.jaki rozmiar tortownicy mam użyć. Proszę o odpowiedż

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiednia będzie tortownica o średnicy 24 lub 26 cm. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  5. Droga Aleex ten sernik z Twojego przepisu robię już od dłuższego czasu i jest wyśmienity. Wszystkim /nawet tym, którzy ograniczają słodycze w swoim menu/ bardzo smakuje. Teraz robię z malinami i borówkami i jeden sernik to znika w błyskawicznym tempie. Zastanawiam się, czy np jako spód sernika użyć ciasto szpinakowe, czy to może być dobre połączenie.

    OdpowiedzUsuń